Sivut

maanantai 10. kesäkuuta 2013

Pulska.

Voi, miten yksi pieni sana voi saada niin sekaisin tämän pienen ihmisen. "Pulska." Keskiviikkona viime viikolla oli palaveri, jossa tapasin muita työntekijöitä ja kun lauantaina menin erään asiakkaan luo, hän kertoi toisen työntekijän kuvailleen minua pulskaksi. Sehän olikin kuin olikin oikein musiikkia mun korville - not! Eikä se jäänyt siihen, mennessäni seuraavalle asiakkaalle hissiin tuli vanhemmanpuoleinen nainen joka totesi, että hyvinhän kaksi pulskaa naista mahtuu tähän hissiin. Hymyilin vain ja vaihdoin puheenaiheen säähän. Pulska, pulska, pulska. Ja vielä kun pari muuta asiakasta ovat tyrkyttämässä milloin pullaa, milloin karkkia... Pulska! 

Tästä tulikin mieleeni yksi lisäsyy terveellisten elämäntapojen ylläpitoon: haluaisin, että mut nähdään jonain muunakin, kuin vain pulskana tyttönä. H vain totesi kaunistellen "et sä pulska ole, sä olet vain pyöreä". Niin toivon ja käteni ristien mietin, että jonain päivänä olisin vielä se jokin muu kuin pulska/pyöreä nainen...

Tuntuu, että pikkuhiljaa alkaa pää selkiämään tässä rumbassa. Työvuoroja olen saanut sen verran että hyvin onnistun maksamaan vuokraa ja laskuja - ja hieman ylimääräistäkin. Tälle ylimääräiselle olisi käyttökohdekin, joka kyllä taitaa olla jo matkalla luokseni. Sorruin tilaamaan Ipad minin, ja H myös sortui tilaamaan itselleen ipadin, tosin retinanäytöllä varustetun isomman version. 

H kertoi että salilla jossa hän käy olisi nyt hyvä tarjous: kesäkuukaudet (kesä ja heinä) 25€ ja liittymismaksu 0€ (norm 120€!)... Sen jälkeen olisi sitten mulle opiskelijana 49€/kk jos siihen haluaisi lähteä. Tietty koukkuna se ainainen iänikuinen: määräaikainen vuoden jäsenyys. Eihän siinä mitään olisi sellaiseen sitoutua ja varmasti tulisi käytyäkin - en mä sillä. Aina noi vuoden määräaikaiset vain potuttaa lähinnä. H lupasi antaa mulle hänen ilmaisen viikkonsa, jonka saa tarjota jolleki ystävälleen ja hän saisi yhden ilmaisen kuukauden siitä hyvästä. Pääsisi ainakin testaamaan miten kyseisellä salilla viihtyy JA mulla olis vihdoinki jokin syy lähteä kotoa muualle urheilemaan! Ja hyvänä asiana etäisyys - salille on melkein järkevämpi ajaa pyörällä kun sää vaan sallii. Pannaan siis mietintämyssyyn (jossa se mut tuntien ei kauaa muhittele!) 

Nyt ajattelin kysäistä teiltä apuja! Mun pitäis kehittää jotain evästä töihin. Ajan pääasiassa paikasta toiseen - joten mitään mitä täytyy lämmittää/valmistaa, en voi ottaa mukaan. Hommasin kylmälaukun autoon (kyllä) ja siinä nyt jonkin aikaa säilyisi jokin jääkaappikylmä. Välillä voi olla ettei aikaa syödä ole kuin 15min, tai sitten käy niinkuin nyt: puolentoista tunnin väli ennen seuraavaa käyntiä. Mitä ihmettä mun kannattaisi ottaa evääksi? Oon nyt pääasiassa ottanut leipää ja ehkä banaanin silloin tällöin, mutta keksittekös jotain muuta mukavaa? Olisi mukava saada vaihtelua ainaisen leivän suhteen...

Mielessäni on järjestää itsellen jonkinlainen kesähaaste. Yhden viikon verran voisin pitää kuvin ruokapäiväkirjaa, ja muita tällaisia vastaavia viikon haasteita vois koottaa keksiä, ideoita? 


4 kommenttia:

  1. Mulla ois yks idea. Kylmänä syötävä täysjyväpastasalaatti: 3dl täysjyväpastaa keitettynä, reilu kourallinen pestyä rucolaa, 2rkl vihreää pestoa, juustoraastetta ja seuraksi purkillinen tonnikalaa vedessä tai keitetty kananmuna. Jos maistuu, niin vielä pari tomaattia ja pieni purkki raejuustoa. Mulle ainaki maistuu ja hyvää tosiaan kylmänä. ;)

    Ite teen myös paljon smoothieita: prk maustamatonta rasvatonta rahkaa, 2dl pakastemarjoja, 1 banaani, 2rkl pähkinöitä tai siemeniä esim cashew, pistaasi, pinjansiemen, auringonkukansiemen tai saksanpähkinä, 1dl kaurahiutaleita, 1rkl vehnälesettä ja noin 3dl appelsiinitäysmehua. Tästä tulee noin 7dl, yhen 2,5 lasillisen voi jättää iltapalaksi ja pullottaa normi 0.5l pulloon lounaaksi. Pitää nälkää, ja jos ei oo aikaa pureskella salaatteja yms.

    Tässä pari mun vinkkiä, toivottavasti maistuu. :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Hei kiitos ihan mielettömän paljon! Taidankin ottaa ens viikolla ideat kokeiluun, vielä olis huominen muttei tajuttu kauppaan lähteä kun saatiin H:n kanssa uudet lelut, molemmilla kun nyt on sitten Ipadit. :D mut kiitos aivan mielettömästi!

      Poista
  2. Minusta pulska on kiltti sana, jotenkin lempeä. :) Ei tosin kovin kivaa kuultavaa itsestä sanottuna...

    Nykyään on vaikka minkälaisia rahkoja ja proteiinijugurtteja, ihan hyvän makuisiakin. Kannattaa testata niitä!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Onhan se pulska kivampi sana kuin mikään läski tms... Tai lihava. Se on ikäänkuin mun mielestä kaunisteleva sana lihavasta tai läskistä. En tiedä, mutta mun mielleyhtymä sanaa pulska kohtaan on vähän huononlainen....

      Poista

Jätä sananen - oli se sitten risuja taikka ruusuja! Vinkit, ehdotukset ja neuvot otetaan vastaan ilomielin! Jos on jotain kysyttävää, kysy! :)