Sivut

perjantai 14. joulukuuta 2012

Ensimmäinen askel

Parhaat ideat syntyy yöllä, eikös se niin mennyt?

Idea ei nyt ole elämässäni ensimmäinen laatuaan... Mutta... Mietin itseäni ja sitä mitä haluan tulevaisuudelta, sekä elämääni ylipäätään. Olen haaveillut jo pienestä pitäen, että "joku päivä mä meen naimisiin ja hankin lapsia", ruusunpunaisin lasein katsonut tulevaisuutta. Miettiessäni unelmaani, joka vieläkin on ja pysyy tuossa lapsuudenhaaveessa, tajusin yhtäkkiä, että en haluakaan sitä näin, en ollessani tällainen.

Here comes the truth, suprise suprise; olen reilusti ylipainoinen, BMI jotain yli 35, joten teknisesti määriteltynä olen sairaalloisen lihava. Kumma kyllä, minusta ei tunnu, että olisin sairaalloisen lihava, vaan tunnen olevani vain reilusti ylipainoinen. Onhan minulla ylimääräisiä kiloja, PALJON. Tähän päivään mennessä olen yrittänyt monet kerrat saada painoani tippumaan ja aina se on kaatunut johonkin. Näin karkeasti sanottuna ehkä sen kuuluisan motivaation puuttumiseen, vaikka kovin on aina koittanut selittää itselleen muuta. Kuvittelisin myös sen, että keinot ovat olleet väärät.

Ennen koitin kaikenmaailman jippodieettejä ja ne kaatuivat sulaan mahdottomuuteensa. Nyt pikkuhiljaa olen alkanut ehkä oivaltaa, mitä muutoksia täytyy tehdä, että pääsen joskus eroon ylimääräisestä taakasta. Ensinnäkin, ruokavalioon on kiinnitettävä huomiota. Loppujen lopuksi ruokavaliolla on isompi vaikutus painoon, kuin aikaisemmin luulin. Ei vain tiennyt totuutta, tai sen kielsi itseltään. Toisekseen, liikunnan harrastaminen vauhdittaisi painon putoamista. Basics, got it. Teorian soveltaminen käytäntöön onkin sitten asia erikseen, jonka toivottavasti tässä pikkuhiljaa oppii...

Nyt kuitenkin tämä kulunut vuosi on osoittanut, selviän mistä vaan jos vain oikeasti sitä haluan. Miksi siis en saisi painoani putoamaan? Miksi siis en onnistuisi. Se jää nähtäväksi, mutta ainakin tällä hetkellä tahdon sitä todella paljon. Lapsuudenhaaveen unelman edelle on mennyt siis toisenlainen unelma, laihtuminen.

Ensimmäisenä askeleenani siis on se, että nostan kissan pöydälle ja myönnän, että asialle on tehtävä jotakin.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Jätä sananen - oli se sitten risuja taikka ruusuja! Vinkit, ehdotukset ja neuvot otetaan vastaan ilomielin! Jos on jotain kysyttävää, kysy! :)