Sivut

perjantai 3. toukokuuta 2013

Mörkö sängyn alla...

Huomenna aamulla täytyisi ottaa vaaka jälleen esiin sängyn alta... En tiedä pitäiskö tässä nyt itkeä vaiko nauraa. Haluan olla teille rehellinen ja myönnän, että kyllä mulla kävi mielessä vain sanoa että "unohdin käydä vaa'alla, noh ens viikkoon!"...

Anteeksi. En aio tehdä niin, vaikka suoraan sanottuna mua tulee niin paljon hävettämään se, että tulen kertomaan painon jälleen nousseen. (Olo kun on kuin virtahevolla liejulammikossa)
Viikko toisensa jälkeen ollut nyt niin tahmeaa, että haluaisin kaivautua kiinaan keskiyöhön mennessä. Hävettää. Haluaisin painua niin kauas kuin pippuri kasvaa, ettei kukaan teistä näkisi muuta kuin pienen hyttysenpaskan itämeressä.

Toisaalta olen erittäin ylpeä tämän viikon liikuntasaldosta. Eilen sain itseni suostuteltua uskaltamaan pyöräillä kouluun. Vaikka olen sen tehnyt jo, silti mua jostain syystä jännitti, jaksanko, onko se kamalaa... Jipii, lisää häpeänaiheita! Mun pääkoppani siis kovin yritti keksiä tekosyitä etten lähtisi. Kun pääsin kotiin, katsoin sykemittariani ja totesin, että eipäs ollut huonompi juttu yhtään, sillä ilmeisimmin mun kunto on noussut roimasti! Aikaisemmilla pyöräretkillä kouluun mun sykemittari on ilmoittanut lähes koko matkan taittuneen sykealueella 4 (80-90% maksimisykkeestä, eli raskasta liikuntaa), kun taas nyt molemmat matkat taittuivat sykealueella 3 (70-80% maksimisykkeestä, keskitasoista liikuntaa) lähes kokonaan, vaikka molemmilla matkoilla joutuikin polkemaan vastatuuleen!! Mulla oli oikeasti mukavaa. Aurinko, musiikki, heräilevä luonto... Diipadaapa.
Tänään vietin vapaapäivää, joten päätin lähteä ensin koirien kanssa lenkille (2km) ja sitten vielä itsekseni reippaalle kävelylle 5km. Joka päivä on ollut jotakin liikuntaa! Tähän mennessä tällä viikolla 6,5h!

Kaloreitakin on palanut siis jonkin verran! Pah, sanon minä. Eiköhän munkki- ja simaöverit ole tehneet tehtävänsä ja liikunnasta ei painon suhteen mitään hyötyä tällä viikolla... Fiilis on ollut ristiriitainen, pääkoppa on koittanut saada mua loikoilemaan laakereillani tekemättä mitään, koska "eiköhän tää viikko mennyt pilalle jo kun ahdoit naamaasi munkkeja!". Niin tein, mutta nyt en anna sen vaikuttaa koko muuhun elämään. Mä liikun ja syön hyvin jatkossakin, enkä anna yksittäisten juhlien taikka herkkupäivien vaikuttaa mitään. Piste. Siitä en tingi. En enää.

4 kommenttia:

  1. Tietenki siitä liikunnasta ob ollu hyötyä vaikka vedit överit! Todennäkösesti olisit ensinnäkin jatkanu syömistä jos olisit jääny sohvalle makaamaan ja toiseksi liikuntaa laittaa aineenvaihdunnan liikkeelle ni lähtee pöhötysnesteet pois! Eli iiiiiso miinus övereistä mut iiiiso plussa liikunnasta :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Totta, pitäis oppia ajattelemaan niin, että siitä on hyötyä kaikinpuolin, eikä vain pelkästään laihtumiseen! Hyvät pointit sulla, joten voin olla kyllä iloinen! :D

      Poista
  2. Vastaukset
    1. Kiire päivä oli eilen, joten laitoin vain pikapäivityksenä, että olihan sitä plussaa tullut 300g, onneksi ei enempää! :)

      Poista

Jätä sananen - oli se sitten risuja taikka ruusuja! Vinkit, ehdotukset ja neuvot otetaan vastaan ilomielin! Jos on jotain kysyttävää, kysy! :)